Ny forbrugerklagelov pr. 1/10-2015​

Fremover har du pligt til at oplyse dine private kunder, at de kan klage til Byggeriets Ankenævn

Den 1. oktober 2015 trådte en ny forbrugerklagelov i kraft. Forbrugerklagesystemet er gennemført på baggrund af et nyt EU-direktiv. 

Det betyder, at forbrugere fremover skal kunne klage til et klageorgan inden for stort set alle brancher. Det betyder også, at din virksomhed fremover skal oplyse jeres private kunder om, hvilket klageorgan de kan gå til, hvis de har en klage.​

Det skal du fremover gøre:

  • Har din virksomhed en hjemmeside, skal det klart og tydeligt fremgå af den, hvor kunderne kan gå hen, hvis der opstår et problem, som I ikke kan løse sammen. Kunderne skal have oplysninger om klageorganets adresse og hjemmeside; Byggeriets Ankenævn, Nørre Voldgade 106, 1358 København K, www.byggerietsankenaevn.dk og info@byggerietsankenaevn.dk
  • Byggeriets Ankenævn har lavet et "logo", du kan downloade til brug for din hjemmeside m.v. - se www.byggerietsankenaevn.dk
  • Hvis din virksomhed anvender generelle aftalevilkår, skal oplysningerne også fremgå heri, hvis det er relevant.
  • Hvis din virksomhed modtager et krav fra en forbruger, som I helt eller delvist afviser, skal du desuden skriftligt, fx ved e-mail, sende ovenstående oplysninger om Byggeriets Ankenævn direkte til forbrugeren.​

HJ Huse A/S

Bildsøvej 106

4200 Slagelse

CVR: 31623367

Telefon: 5854 9048

E-mail:   info@hjhuse.dk

​For 20. år i træk fejrer vi de danske gazellevirksomheder. 

I år zoomer vi ind på vækst og volumen, og vi spørger de bedste af ... ​​Læs mere